martes, 13 de diciembre de 2016

I... PER QUÈ UN PLE?

Dimecres 7 de desembre va venir la Pilar Janer a fer-nos una conferència als alumnes d'Educació Social. Aquesta tenia com a eix central un concepte en particular, el PLE (Personal Learning Environment).

PLE: eines, fonts d'informació, connexions i activitats que una persona utilitza per aprendre.
El PLE està dividit en tres parts:

Parts per aconseguir informació: 
  • Eines: fonts per adquirir informació.
  • Mecanismes i actituds: curiositat, cerca, etc.
  • Activitats: lectura, escolta, visionar un vídeo, assistir a una conferència, etc. 
 Parts per preduir informació:
  •  Eines: blocs, quaderns de notes, vídeos, presentacions.
  • Mecanismes i actituds: síntesi, reflexió, etc.
  • Activitats: elaboració de documentals, realització de mapes concceptuals.
Parts per compartir informació:
  • Eines: software social, seguiment activitats, etc.
  • Mecanismes i actituds: diàleg, assertivitat, capacitat comunicativa i de consens.
  • Activitats: congressos, conferències, foros, etc.
10 RAONS PELS QUALS ÉS IMPORTANT TENIR UN PLE:
  • Versalitat
  • Equitat
  • Flexibilitat
  • Veracitat
  • Autogestió i internacionalitat
  • Interacció
  • Creixement continu
  • Eficiencia
  • Compromís i implicació de diversos col·lectius / comunitats
  • Adaptació a contextos complexos

L'educació tradicional no fomenta en absolut l'ús del PLE, ja que parteix de fonts d'informació molt concretes (professor), pautes d'estudi i tractament de la informació i valuació homogènies, iguals per a tots, no contempla els interessos i necessitats individuals. És per això que tot i que tothom té un PLE molts mai l'han utilitzat perquè no ho han necessitat.

PLN: Personal Learning Network (concepte incluit dins el PLE).
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario