martes, 13 de diciembre de 2016

SYMBALOO

En aquest últim tema, la pràctica ha consistit en crear-nos una conta en el programa Symbaloo per tal de crear el nostre propi PLE. És una forma de recopilar informació de forma clara i fàcil.
En el meu cas, m'he centrat en el tema de la violència de gènere, ja que és l'eix centra en que m'he basat aquest curs, el grau d'educació social i com es tracta en les diferents universitats, i per últim el tema de les desigualtats i l'exclusió social.




Aquest és el meu webmix:
http://www.symbaloo.com/shared/AAAACPo0kX8AA42AgmjHRQ==

Aquest és un altre webmix que he triat perquè estava relacionat amb el meu en quant a temàtica:
http://www.symbaloo.com/home/mix/feminismo

I... PER QUÈ UN PLE?

Dimecres 7 de desembre va venir la Pilar Janer a fer-nos una conferència als alumnes d'Educació Social. Aquesta tenia com a eix central un concepte en particular, el PLE (Personal Learning Environment).

PLE: eines, fonts d'informació, connexions i activitats que una persona utilitza per aprendre.
El PLE està dividit en tres parts:

Parts per aconseguir informació: 
  • Eines: fonts per adquirir informació.
  • Mecanismes i actituds: curiositat, cerca, etc.
  • Activitats: lectura, escolta, visionar un vídeo, assistir a una conferència, etc. 
 Parts per preduir informació:
  •  Eines: blocs, quaderns de notes, vídeos, presentacions.
  • Mecanismes i actituds: síntesi, reflexió, etc.
  • Activitats: elaboració de documentals, realització de mapes concceptuals.
Parts per compartir informació:
  • Eines: software social, seguiment activitats, etc.
  • Mecanismes i actituds: diàleg, assertivitat, capacitat comunicativa i de consens.
  • Activitats: congressos, conferències, foros, etc.
10 RAONS PELS QUALS ÉS IMPORTANT TENIR UN PLE:
  • Versalitat
  • Equitat
  • Flexibilitat
  • Veracitat
  • Autogestió i internacionalitat
  • Interacció
  • Creixement continu
  • Eficiencia
  • Compromís i implicació de diversos col·lectius / comunitats
  • Adaptació a contextos complexos

L'educació tradicional no fomenta en absolut l'ús del PLE, ja que parteix de fonts d'informació molt concretes (professor), pautes d'estudi i tractament de la informació i valuació homogènies, iguals per a tots, no contempla els interessos i necessitats individuals. És per això que tot i que tothom té un PLE molts mai l'han utilitzat perquè no ho han necessitat.

PLN: Personal Learning Network (concepte incluit dins el PLE).
 

martes, 29 de noviembre de 2016

VIOLÈNCIA DE GÈNERE

La revista que he fet amb el programa Flipboard tracta el tema de la violència de gènere. He recollit un total de quinze notícies que, al meu entendre, reflexen i visibilitzen la problemàtica.


Aquesta és l'adreça de la meva revista:
https://flipboard.com/@aliciaazpil4q6l/viol%C3%A8ncia-de-g%C3%A8nere-lnkelfpty

I aquí us deixo també el link de dos revistes a les quals segueixo a través del mateix programa, relacionades amb la meva per la seva temàtica:
https://flipboard.com/@zetkinmadurocha/feminismo-ctfadvqsz
https://flipboard.com/@mercedesvie7vet/violencia-de-genero-8o1m8rb3z

LA BRETXA DIGITAL EN LA SOCIETAT INFORMACIONAL I LA MODERNITAT LÍQUIDA

El passat 23 de noviembre, Pablo Rivera Vargas va venir a la UB a fer una conferencia sobre tecnologia i societat.

Va começar introduïnt els seguents conceptes:

Modernitat Sòlida: Es dona durant l'etapa històrica de la Revolució Industrial, predomina una sensació de seguretat i confiança tan en les persones, com en el treball com en la societat i les seves estructures. El que es valorava era l'estabilitat.

Modernitat Líquida: Posteriorment a l'anterior període mencionat, s'inicia un procés pel qual la societat es regeix pel canvi constant, res és per siempre, res és segur, tampoc el futur, per això no es poden fer plans a llarg termini, només a curt o mic termini.

Modernitat Reflexiva: És la culminació de la modernitat líquida, en apuesta no queda res de la modernitat sòlida, el que es valora és satisfer els desigs i de forma immediata. Les tecnologies afavoreixen aquest procés.

Els dos primers conceptes son introduits per Zygmunt Bauman.

Les persones daban aquests model de societat tenen dos possibles posicions:


  • Individu: Persona que és en sí mateixa, conscient del seu entorn i del paper que desenvolupa en aquest. És la persona crítica, emocional, autònoma. Conjunt d'individus= COMUNITAT. 
  • Subjecte: Persona sujetada al sistema, no té criteri propi, ni capacitat crítica. Conjunt de subjectes= MASSA.
El que fa la modernitat és eliminar a l'individu, ja que les masses són més fàcils de dominar i manipular.

Les tecnologies actualment tot i que ens ofereixen moltes possibilitats i facilitats també tenen una part més fosca, ja que potenien desigualtats, estem parlant de l'anomenada Bretxa Digital. Aquesta és la distància d'oportunitats que es dona en dos casos:


  • Entre paísos depenent de si tienen o no accés a les noves tecnologies.
  • Dins un matrix país entre les grups socials que tener i no tener accés a les mateases. Poden no tenir-ne o bé per una qüestió econòmica, o bé per manca d'educació en el set ús. 


martes, 15 de noviembre de 2016

LÍNEA DEL TEMPS INTERACTIVA

La pràctica d'aquest tercer tema de l'assignatura de TIC ha consistit en crear una línea del temps interactiva sobre el nostre centre d'interès.
En el meu cas, com que havia triat el tema de la violència de gènere, he fet una línea del temps recollint diversos centres d'arreu de Catalunya on s'ofereix atenció, informació i ajuda d les dones.



  http://www.myhistro.com/show-story/330636#!-