Va começar introduïnt els seguents conceptes:
Modernitat Sòlida: Es dona durant l'etapa històrica de la Revolució Industrial, predomina una sensació de seguretat i confiança tan en les persones, com en el treball com en la societat i les seves estructures. El que es valorava era l'estabilitat.
Modernitat Líquida: Posteriorment a l'anterior període mencionat, s'inicia un procés pel qual la societat es regeix pel canvi constant, res és per siempre, res és segur, tampoc el futur, per això no es poden fer plans a llarg termini, només a curt o mic termini.
Modernitat Reflexiva: És la culminació de la modernitat líquida, en apuesta no queda res de la modernitat sòlida, el que es valora és satisfer els desigs i de forma immediata. Les tecnologies afavoreixen aquest procés.
Els dos primers conceptes son introduits per Zygmunt Bauman.
Les persones daban aquests model de societat tenen dos possibles posicions:
- Individu: Persona que és en sí mateixa, conscient del seu entorn i del paper que desenvolupa en aquest. És la persona crítica, emocional, autònoma. Conjunt d'individus= COMUNITAT.
- Subjecte: Persona sujetada al sistema, no té criteri propi, ni capacitat crítica. Conjunt de subjectes= MASSA.
Les tecnologies actualment tot i que ens ofereixen moltes possibilitats i facilitats també tenen una part més fosca, ja que potenien desigualtats, estem parlant de l'anomenada Bretxa Digital. Aquesta és la distància d'oportunitats que es dona en dos casos:
- Entre paísos depenent de si tienen o no accés a les noves tecnologies.
- Dins un matrix país entre les grups socials que tener i no tener accés a les mateases. Poden no tenir-ne o bé per una qüestió econòmica, o bé per manca d'educació en el set ús.
No hay comentarios:
Publicar un comentario