martes, 18 de octubre de 2016

Notícia sobre violència de gènere durant la Mercè.

http://cat.elpais.com/cat/2016/09/27/catalunya/1474972542_982918.html 

En aquest link adjuntat hi ha la notícia del diari El País, que relata com al llar de es festes de la Mercè d'aquest any, a la ciutat de Barcelona, es van produïr almenys 5 agresions sexistes. És a dir, que 5 noies que havien patit algún tipus de violència de gènere vàren anar a demanar ajuda o assessorament a l'estand antimasclista instal·lat per l'ajuntament, no cal ser molt desconfiat per pensar que d'agresions n'hi van haver moltes més.

La iniciativa de l'ajuntament em sembla molt positiva i és cert que cada cop més en espais d'oci, sobretot en festes de barri hi ha més conciència i mitjans per tal d'evitar situacions de violència sexista, tot i així és evident que no és suficient. Per tal d'erradicar la violència masclista ens hem de poder qüestionar cada petit detall del nostre dia a dia, violència no només és una violació o un noi que pegui la seva novia, violència també és cada cop que hem de suportar comentaris sobre el nostre físic pel carrer , violència també és la faminització de les tasques de cura i la impossibilitat de les dones per accedir a cercles de poder. Violència són totes les petites realitats que acaben perpetuant l'escenari actual de masclisme generalitzat en tots i cada un dels àmbits de les nostres vides. Perque no hi hagi d'haver més estands antimasclistes hem de deixar d'ensenyar a les dones que són elles les responsables i les encarregades de no ser violades i hem de començar a ensenyar als homes que una dona no és un objecte sexual.

 





 

No hay comentarios:

Publicar un comentario