Per començar ens feu una presentació a mode d'introducció sobre els origens de les tecnologies i la informàtica:
1938: Primer ordinador per Konrad Zuse
1969: Creació Arpanet (precedent de l'internet)
1971: Primer email
1973: Primera trucada des d'un mòbil
1989: Condificació protocol web per Sir Tim Berners-Lee
1993: Primer navegador d'internet per Marc Andreesen i Eric Brina
1998: Primers buscadors (ex: Yahoo)
2007: Apple crea l'IPhone
Posteriorment inicià el tema de l'emprenedoria amb unes idees bàsiques per tal de crear una empresa:
1.- Tenir una idea: ha de respondre a una necessitat que encara no està coberta o millorar un servei / producte ja existent.
2.- Costos: s'ha de fallar al baix cost i intentar estalviar diners usant els mitjans ja disponibles mentre no sigui imprescindible comprar esl teus propis ( Ex: cafeteria amb wifi enlloc de llogar una oficina).
3.- Invstigació de mercat: Usant eines com SurveyMonkey, Facebook, Twitter... amb l'objectiu de saber si el producte interessa.
4.-Finançament del projecte:
- Familia, amics, etc.
- Crowdfounding: plataformes per dibulgar projectes per tal de captar inversors.
Les TIC han facilitat enormement el món de l'emprenedoria ja que la comunicació, els tràmits, etc. són més fàcils, ràpids, eficassos i barats.
L'únic que es necessita actualment per ser emprenedor és una bona idea, temps, energia i sort.
No hay comentarios:
Publicar un comentario